Kuidas Google (ja muud uue meedia kanalid) on mõjutanud inimeste aju


1998 kui google asutati, tehti päevas 9,800 otsingut. Tänaseks on see number 4,7 trillionit.
Inimesed olles pidevas infokülluses, on kohandanud oma mõtteviisi.

2011 tehti üks katse mida kajastas Science Magazine. Sealt selgus et katsealused jätsid asju paremini meelde teades, et seda pole pärast võimalik googeldada. Uuringus vaadeldi sagedaste ja juhuslike interneti kasutajate ajuaktiivsust. Sagedaste kasutajate lühimälu aktiivsus tehes online ülesandeid oli poole suurem.

Põhimõtteliselt meie aju õpib eirama informatsiooni mida me saame võrgust. Ehk mida rohkem me kasutame google-t seda vähem meile jäävad asjad meelde. Samas me indekseerime oma teadmisi otsingumootorisse. Ja mida rohkem me seda teeme seda tugevamaks see läheb. Nagu Google oleks meie aju "väline kõvaketas" ja enda "lokaalset ketast" pole mõtet raisata.

Püsimälu info lihtsustab meie kriitilist mõtlemist. Me vajame neid omanäolisi mälestusi, et arusaada ja suhelda maailmaga mis meie ümber on. Mida rohkem Google-t kasutada seda rohkem me kaotame oma identiteeti.

Pildiotsingu brain imaging google short term memory tulemus

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kasutatavus

Autoriõigus - eraisik vs juriidiline isik

IT Proff